Cisternová automobilová stříkačka značky DENNIS, model Rapier, je určena k přepravě kompletního požárního družstva v počtu 1+5. Čtyřdveřová kabina vozidla určená pro osádku je řešena jako jednoprostorová s rozmístěním sedadel 1+1+4, v opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány 4 držáky dýchacích přístrojů Drager PSS 3000 a 4000. Další zbývající páty dýchací přístroj pro velitele vozidla je umístěn v nástavbě vozu. Dále v kabině vozidla najdeme šestici dobíjecích úchytů jak pro ruční svítilny, tak pro ruční analogové radiostanice. V kabině vozu je umístěna vozidlová analogová radiostanice značky MOTOROLA.
Vozidlo je vybaveno čerpadlem značky GODIVA o výkonu 2400 l/min, které umožní provedení požárního zásahu, jak v nízkotlakém (10 barů), tak vysokotlakém režimu (40 barů). Čerpadlo dovoluje vedení zásahu vodou nebo pěnou z vlastního nebo cizího zdroje. Plastová nádrž na vodu pojme 1750 litrů vody. Po stranách nástavby, a v zadní části vozu jsou umístěné hliníkové skříně pro umístění požárního příslušenství.
Výbava vozidla je přizpůsobená potřebám jednotky. K hlavnímu požárnímu příslušenství pro zdolávání požáru jsou zde umístěny prostředky pro provedení technických zásahů různého druhu (motorová pila, prostředky pro likvidaci obtížného hmyzu, brodící kalhoty, suchý oblek s příslušenstvím, ruční nářadí, atd.) dýchací technika, čerpadla pro čerpání vody, elektrocentrála s osvětlovací technikou, prostředky pro poskytnutí předlékařské první pomoci, resuscitaci a pro transport zraněných lidí, základní lezeckou výbavu a další důležité prostředky. V zadní pravé skříni mají hasiči k dispozici výsuvné plato s hygienickými prostředky - mýdlo, desinfekci a papírové ručníky.
Vozidlo je připojeno, pomocí magnetické zásuvky MagCode, na dobíjení akumulátorů ve vozidle a napojeno na rozvod vzduchu pro okamžitý výjezd bez zdržování se dofukování brzdové soustavy. Připojení dobíjení a rozvod vzduchu je umístěno v prostoru u řidiče. U stání vozidla je přivedeno odsávání výfukových zplodin, které je napojeno na koncovku výfuku a při výjezdu vozu se samočinně odpojí.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Délka: | 7 200 mm |
Šířka: | 2 400 mm |
Výška: | 3 250 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 5 115 kg |
Celková hmotnost: | 12 000 kg |
Motor: | CUMMINS C260 21 |
Výkon motoru: | 186 kW při 2400 ot/min |
Zdvihový objem: | 8 268 cm3 |
Převodovka: | automatická Allison s hydrodynamickým retardérem |
Podvozek: | Dennis specialist vehicles, Guildford, Anglie |
Maximální rychlost: | 121 km/h |
Objem palivové nádrže: | 120 l |
Čerpací zařízení: | GODIVA |
Jmenovitý výkon čerpadla: | 2400 l/min (nízkotlak), 200 l/min (vysokotlak) |
Objem nádrže na vodu: | 1750 l |
Objem nádrže na pěnidlo: | 170 l |
Rok výroby vozidla: | 1996 |
Dopravní automobil DA 12 Avia A30 je požární automobil, určený pro přepravu požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu z cizích zdrojů. Automobil je na podvozku Avia A30 licence francouzské firmy Renault-Saviem. Automobil se skládá z přední kabiny, ta je určená pro přepravu 3 osob (převážně strojník řídící automobil a velitel jednotky či družstva) a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo. Kabina je vytápěna nezávislým topením. Zbytek karoserie za kabinou mužstva je určeno pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně motorové stříkačky PS 12. Na nádstavbě karoserie se nachází žebřík společně se savicemi pro motorou stříkačku. Taktéž se zde nacházejí přejezdové můstky a trhací hák.
Rozměry vozidla | |
Délka: | 5 610 mm |
Šířka: | 2 230 mm |
Výška: | 2 265 mm |
Hmotnost vozidla | |
Pohotovostní: | 4 350 kg |
Užitečná: | 800 kg |
Celková: | 5 150 kg |
Podvozek | |
Typ: | Avia A30 |
Výkon motoru: | 60 kW při 3000 ot/min |
Objem palivové nádrže: | 70 l |
Maximální rychlost: | 86 km/h |
Výbava automobilu: Běžné požární příslušenství pro zdolávání požárů (hadice, spojky, armatury, proudnice atd.).